zondag 4 september 2011

Inleiding

Opnieuw hallo, (potentiële) lezer,

Zoals je al dan niet weet, zal ik op 22 september 2011 plaatsnemen in de binnensten van de stalen vogel, op weg naar Costa Rica. In plaats van reeds de kennisverwervingsplaatsen van België (universiteiten en hogescholen, dus) aan te doen, trek ik er immers een (klein) jaar tussenuit.

Verdere uitleg is mogelijks aan de orde:
Ik vertrek met een organisatie genaamd EF. Het opzet is dat ik eerst drie maanden in Costa Rica blijf, meer bepaald Tamarindo. Vervolgens spendeer ik de kerstperiode thuis, in België, hopend dat onze geliefde politici tegen die tijd reeds een regering hebben gevormd. Dan zoek ik weer andere oorden op; dit keer München, de thuisstad van BMW, voor een even lange tijdsspanne. Na drie maanden doorgebracht te hebben in autobahnland keer ik weer voor enkele weken terug naar het huiselijke nest, om vervolgens het zogenaamde multitalenjaar af te ronden met drie maanden Nice.
Hoogstwaarschijnlijk rijst de vraag wat ik daar in hemelsnaam ga uitvreten.Wel, daar ik een enigszins moeilijke eter ben, is letterlijk vreten niet mijn bedoeling. Het figuurlijke vreten bestaat daarentegen uit voornamiddagen les in de lokale taal en vrij te besteden namiddagen en weekenddagen.
In de hoop met meer bagage aan mijn studies te beginnen, welke die ook mogen worden, verlaat ik dus het land van friet en bier.

Ik ben dus van plan deze blog te gebruiken om mijn omzwervingen en exploten in woordvorm een plaatsje op het wereldwijde web te gunnen. Wat daar van in huis zal komen zal snel genoeg duidelijk worden.

PS: Voor degenen die het niet vatten: de titel is een samentrekking van de Costa Ricaanse slogan "Pura Vida" en de titel van het album "Viva la vida or death and all his friends" van Coldplay.

15 opmerkingen:

  1. Alvast een schitterende start van je reisverhaal! Ik volg je belevenissen op de voet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zal met volledige belangstelling jouw reisverhalen lezen en ik wens jou een schitterend en leerrijk en sociaal jaar
    tot hoors
    luc

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zie onze reactie in uw mailbox.

    Meemee en peepee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Illya, knap gedaan. Met spanning en vol interesse volg ik jouw nieuwe initiatieven in creatieve schrijfversie op. Daarbij nog eye to eye contact via skype en ik ben helemaal tevreden!!! Veel succes en tot dan. Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie website illya! Ik zal jouw reisverslagen op de voet volgen terwijl ikzelf gezellig op de schoolbanken blijf zitten. Stellio

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Illya, wat vind ik dit fijn voor jou! Ik wens je heel veel succes! En ik volg graag je talenweg ;-)
    Agnes Van Damme

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zal wel loslopen man!
    Ik heb maar één advies te geven: je kunt je tegen alles inenten, maar niet tegen de fatale charmes van de Costaricaanse schonen. en alhoewel daar rubberplantages zijn, zou ik toch maar een voorraad latex meenemen nietwaar.Ik denk nu ook weer niet dat je ouders het leuk zouden vinden, als je terug zou komen met een: en zijn is Illya-juanita en Illya-junior.
    Rudy beter bekend als sjamaan Rudy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals Leóntje het zou formuleren: "Oepie!" (de j moet je er zelf maar bijdenken). En spannend. On your own en met grote zekerheid durf ik stellen dat de zelfverzekerde trotter in je naar boven zal komen. Tip: koop de trotter van de drie streken waar je naartoe gaat!

    An3s, Elyn en 'Eóm'

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Ilya,

    Ik wens je heel veel succes en plezier tijdens deze ongelooflijke levensreis. Ik kijk je verhalen al met spanning tegemoet!

    groetjes uit Iguaçu ( Brazilië )
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Illya

    Veel succes en ook veel plezier met je reizen :-)
    Hopelijk vallen ze allemaal goed mee en doet het je deugd om er een jaartje tussenuit te knijpen

    Groetjes Yann

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Liselot, Wouter en Eka20 september 2011 om 13:41

    Hey Illya,
    Veel plezier op je grote avontuur, ver weg van huis. Het zal je deugd, amusement en voldoening brengen!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Illya,

    thans begeef ik mij enigszins schoorvoetend in de blog-o-sfeer, een beetje zoals de kersverse recruut die een Costaricaans mijnenveld ingestuurd wordt (ik zeg maar wat). Dat zal me er echter niet van weerhouden om jouw wondere avonturen op de voet te volgen. Als ervaringsdeskundige in het vliegwezen wens ik je in de eerste plaats een behouden vlucht. Wees voorzichtig, beste man, maar geniet van je jeugd !

    Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey,

    Veel succes in het buitenland en ik zal zeker deze blog volgen om te weten wat je allemaal meemaakt. Amuseer u en geniet van nog een jaartje :).

    Groeten,
    Robrecht

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hola Illya!

    Hoewel onze comment gepost is onder de rubriek 'Inleiding', hebben Andries en ik jouw andere blogteksten al allemaal gelezen, met volle aandacht en spanning. En het moet (nogmaals) gezegd, muchas felicidades hombre! Hoewel ik van opleiding vertaler Frans-Spaans ben, moet ik toegeven dat ik hier en daar een vleugje afgunst voel opkomen diep in mijn binnenste. Als ik zo kon schrijven als jij (ik wil daar op aanvraag gerust een verduidelijking met een heleboel vleiende adjectieven aan toevoegen), dan had ik op mijn gezegende leeftijd van 31 jaar al minstens 10 bestsellers geschreven en was ik nu al schatkistrijk! Volgens mij is er voor jou een mooie toekomst weggelegd als schrijver, journalist, columnist,... en zullen literatuurliefhebbers op boekenbeurzen later in rijen staan drummen om nog maar een glimp van jou op te vangen. En als het ook nog even kan, meneer, een krabbel. Con punto final por supuesto!
    Dus meer van dat graag!

    Wat je sabbatjaar betreft, het enige wat ik daarover kan vertellen is het volgende: geniet ervan, laat alles op je afkomen, grijp elke kans met beide handen, laat je eens gaan, ontdek en proef, dompel je onder, pik zoveel mogelijk mee, steel met je ogen... Want voor je het weet, is het allemaal voorbij en denk je 10 jaar later: "Joder! (Spaanse vloek, wordt letterlijk vertaald als 'sperma', dus opletten voor je het in de mond neemt) Had ik maar dit nog gedaan toen ik daar was, of dat dorpje bezocht, of met die persoon gepraat...!"

    So live it to the full!

    Elyn en Andries

    BeantwoordenVerwijderen