vrijdag 9 december 2011

Er is licht aan het einde van de tunnel. Om dan weer een andere tunnel in te duiken...

Hallo begroete,

Het is weer een tijdje stil geweest op mijn blog. Wel ja, webpagina’s zijn over het algemeen niet van noemenswaardige luidruchtigheid*; ik doel dus op de figuurlijke betekenis.

Terwijl ik dit schrijf resten mij slechts 10 dagen in Costa Rica meer. Ik kan haast aan mijn valies beginnen… Er is licht aan het eind van de tunnel. Nu maar hopen dat het geen trein is die in de andere richting komt gereden²*.

Ik hoop dat iedereen een fijn Sinterklaasfeest heeft gehad. De brave man heeft helaas de oversteek naar het Amerikaanse continent niet gewaagd. Een eerlijk gezegd begrijpelijke keuze, gezien de ondermaatse aandacht en aanverwante verering van onze favoriete heilige en daarenboven de huidige brandstofprijzen in acht genomen, lijkt die toch wel substantiële reis een economisch weinig rendabele onderneming, temeer aangezien zo’n stoomboot waarschijnlijk wel wat lust. Ach, ik ga er vanuit dat de Sint wel wat achtergelaten heeft in mijn Belgische residentie…

En nu wat nieuws.

Een eerste opmerkelijk feit is dat de school wederom eerder leeg is deze week. Dit omdat iedereen die hier meer dan 90 dagen blijft enkele dagen de grens over moet om langer te mogen blijven. Velen maken bijgevolg de overtocht naar Panama. Ik blijf hier exact 89 dagen, dus voor mij is zo’n onderneming niet zinvol.

Iets dat toch wel als opvallend bestempeld kon worden was dat het zwembad op school de helft van de week leeg was. Doorheen de week zijn diverse onderhoudswerken uitgevoerd aan voorgenoemde plonsbak. Ondertussen is het weer een waardig lid van het genus ‘constructio zwembaddus’³* en er is – voor zover ik weet – gelukkig – niemand geweest die in een zatte/highe4* bui heeft besloten een duikje te nemen.




High? Jazeker, high! Naast de (overmatige) braspartijen, wordt er hier ook lustig op los geblowd. Gelukkig is dit een beperkte groep, maar zo nu en dan hoor je wel eens opmerkingen als “I’ve just been continually stoned the whole week!”. Gistermiddag waren ze zelfs mensen aan het uitnodigen voor hun ‘space cake party’. EF: Education First; uiteraard… Ik heb vandaag gehoord dat de space cake party niet zo goed verlopen is. Naar ik heb gehoord hebben ze de cake verkeerd gebakken en werkte hij om die reden dus niet. Het is dus een onschuldige cake party geworden.

Verder is December ook de maand van de ‘fiestas’. Dit betekent zeker niet dat de Ford Fiesta gezamenlijk gevierd wordt (oh, was het maar zo…). Het echter is iets met stieren en waarschijnlijk een hoopje suïcidalen die er gaan op zitten. Ik hoop er toch wel eentje te zien voor ik hier vertrek.

Zo hier zal ik dan maar afsluiten, op naar de laatste week.



*Behalve die vreselijke pagina’s die ten pas en ten onpas één of ander kleremuziekje beginnen te kelen terwijl je verwoed naar de ‘vorige pagina’-knop zoekt.
²*Dat zou eigenlijk niet zo’n probleem mogen zijn, Costa Rica heeft de geneugten van de trein immers nog niet ontdekt. Ze hadden ooit een treinroute, maar die was hoofdzakelijk bestemd voor koffie en bananen.
³*Dit is nu wel geen “echt” Latijn, maar ik sta ervan versteld hoeveel Latijn ik al vergeten ben. 6 jaar zwoegen; hop, weg. De Latijnse quote van Wouter Beke kon ik net nog verstaan.
Beke mag dan wel Van Rompuy op de hielen zitten in de politicus-met-de-uitstraling-van-een-dweil-competitie, ik vond het wel een mooie sneer naar Wart de Bever.
4*Is de in conjunctie met een substantief gebruikte vorm van high highe? Het klinkt wat verkeerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten