vrijdag 16 december 2011

It's the final countdown! tadadadaaa tadadatata...

Hallo persoon,

Vijventachtigste dag, (waarschijnlijk) laatste blog op locatie. Mijn voorlaatste schooldag is voorbij; mijn bus naar de luchthaven is geboekt (dat hadden de afzetters van EF natuurlijk niet in de prijs inbegrepen…). Ik keer bijna huiswaarts.

In die laatste week is er niet bijster veel gebeurd: ik heb mij meester gemaakt van nog wat Spaanse grammatica, ik heb nog wat rijst gegeten (voor de verandering) en ik heb met lede ogen* aangezien hoe ook Costa Rica zich onderdompelt in kerstsfeer.

Éen van die kerstgerichte evoluties was een kersthappening²* op school waar naast de leerlingen zelf ook de gastfamilies op uitgenodigd waren. Op dit ‘grootse’ evenement werd het typische Costa Ricaanse kerstgerecht geserveerd: tamales. Een tamal bestaat grotendeels uit een soort maïsmassa – niemand zou er raar van opkijken als iets dergelijks aan onze teergeliefde rundervrienden gegeven zou worden ter bevoedering – met daarin rijst – surprise, surprise – , vlees van weinig hoge kwaliteit, aardappel en wortel. Dit alles wordt omwikkeld met bananenbladeren en vervolgens gekookt. Geef mij dan toch maar kalkoen met vreemde zaken in voor kerstmis –³* of wat eet de gemiddelde Belg voor kerstmis? Ook moest elke klas als brave basisschoolkindjes een toneeltje of iets gelijkaardigs opvoeren. Joepie!!!!

Dat zal het zowat zijn, denk ik. Wanneer ik mijn volgende blog zal schrijven, weet ik niet. Mogelijks nog in Costa Rica, mogelijks in België, mogelijks pas in Duitsland. Tegen dat ik naar Beeëmweeland land vertrek zal mijn blog in elk geval verhuisd zijn. Enerzijds omdat blogger niet het meest gebruiksvriendelijke platform is en dat “Pura Vida Or Death And All His Friends” niet echt past voor München… In elk geval zal ik hier zeker een link posten naar het nieuwe adres.

Laat ik afsluiten met nog een willekeurige foto.



Enige toelichting is mogelijk gewenst. Dit is een foto van een afsluiting die een dikke maand geleden geplaatst is. Wat de plaatser waarschijnlijk niet in acht had genomen was dat het afsluitingsmateriaal nog ongebruikelijk levend was en dus zijn er een paar weken geleden twijgjes uit de houten palen beginnen komen. Het is een enigszins vreemd zicht.




*De uitspraak “met lede ogen aanzien” is hier niet geheel toepasselijk, maar ik had de onbedwingbare drang ze te gebruiken.
²*Ik gebruik wijselijk happening, aangezien feest aan de overdreven kant is.
³*Ik doormaak een liggend streepjes-o-fiele periode; ik kan er begrip voor opbrengen dat het overmatig gebruik van voorgenoemd leesteken een zekere ergernis kan opwekken, maar dat zal mij niet beletten mijn tijdelijke liefde voor liggende streepjes bot te vieren.

5 opmerkingen:

  1. Dag Illya,

    Wat een alweer goeie blog met als uitsmijter een opnieuw fijne foto. Heb enorm genoten van je bijzondere stukjes en aan de clicks te zien, was ik lang niet de enige! Ik kijk al uit naar je schrijfsels uit München…

    Nu kan ik niet wachten om je terug te zien en samen met papa jou een kerstvakantie lang te verwennen, want dat heb je dubbel en dik verdiend man! Op je 17de voor het eerst direct 3 maanden naar een ver land vertrekken en er ook nog functioneren zonder van heimwee te liggen zieltogen, hewel, bravo Illya! En aan je stukjes te begrijpen, is je scherpzinnigheid nog toegenomen…

    Zand, strand bekoren je niet, tropische temperaturen, palmbomen en vulkanen evenmin en salsa, rum en midnight party’s zijn ver van je bedshow… No te preocupes, hombre, je mama is er danig in opgegaan dat esa pura vida exotica gerust een generatie kan overslaan… München is mij volslagen vreemd, veel meer jouw biotoop en wellicht zul je in het hart van BMW een supertijd beleven!

    Maar nu wens ik je een veilige vlucht naar huis. Ik tel de uren af, zoen je nu al en straks nog veel meer, Illya…

    Hasta pronto, hijo mio,
    Mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liselot, Wouter en Eka18 december 2011 om 19:41

    heyhey Illya,
    probeer toch nog te genieten van je laatste dag, tis heel wat geweest daar.
    Goeie reis terug,
    geniet van de tijd terug thuis voor je naar 'beeënweeland' gaat. groetjes,
    Liselot, Wouter en Eka.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Illya,
    Het was bijna een dagelijkse gewoonte geworden om op je minihoofdje bovenaan mijn tabblad te klikken en je grappige en knap geschreven verhalen te lezen. Dat wordt dus even afkicken, want ik heb heel erg genoten van je rijst- en reisverhalen in tropisch puravidaland en zal blij zijn je live te mogen aanschouwen in ons patattenlandje.
    Ondertussen kunnen we al uitkijken naar je schreibsels aus Deutschland.
    Tot gauw, Nicole.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Illya,

    Toch nog even vermelden dat ik het best grappig vind dat je nu wél inspiratie hebt voor een titel! En wat die opgevulde kalkoen betreft, daar kan voor gezorgd worden!

    Wij kijken al uit naar je thuiskomst.

    Elyn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Illya,
    Ook van reageerder dezes een welgespeende bravo.
    Bravo voor je uithoudingsvermogen, je kritisch - verfijnde schrijfsels, je onverbloemde humorzin en je gestaag groeiend ontdek-je-zelf-en-plekjes- enthousiasme :)
    Alvast een behouden thuiskomst en veel groeten aan iedereen.
    Stievie

    BeantwoordenVerwijderen