woensdag 5 oktober 2011

Wiskunde, ook in cr!

Hallo landbewoner*!

Hier een korte update van mijn belevenissen. Gisteren kon ik niets schrijven, aangezien de elektriciteitsvoorziening mij (en de rest van het dorp) in de steek liet. Afgezien van het lichte soelaas dat de overuren draaiende zaklampen brachten, werd de avond dus in het donker doorgebracht.

In enkele voorbije blogs heb ik geklaagd over de tergend traag vorderende lessen. Gisteren ben ik daarover eens met wat EF-personeel gaan praten en vandaag was de eerste dag die de effecten van deze bemiddeling met zich meebracht: ik ben een niveau opgeschoven. Dit zou ervoor moeten zorgen dat het wat moeilijker wordt. De lessen van vandaag zijn daar in elk geval in geslaagd, al was dit enkel omdat ik de vorige les had gemist en het met de herhaling moest doen. Tja, morgen zien we wel wat het uiteindelijke effect is van de niveauverhoging.

Ondertussen heb ik er wel een boeiende avondbezigheid bijgekregen:
Het vriendje van een van de dochters hier doet een soort postgraduaat (in dit geval een eerder belachelijk begrip, want ik twijfel er sterk aan dat hij ooit een graduaat heeft behaald) voor het een of het ander, maar hij moet wiskunde studeren. Ik kan mij dus onledig houden door hem vergelijkingen van de eerste graad uit te leggen. In het Spaans… Ach ja, wie weet, misschien dat hij wel integralen oplost tegen de tijd dat ik hier vertrek…

Bij het ter ‘webbe’ gaan zit hij er eentje op te lossen en ik ga eens kijken of hij er wat van bakt…



(*) Ik ga er vanuit dat mijn blog enkel gelezen wordt door landbewoners, daar op zee hoogstwaarschijnlijk geen internetsignaal is (en voorlopig is hij ook nog niet via telepathie beschikbaar).

8 opmerkingen:

  1. Wij zijn het nog aan't verwerken hoe het
    mogelijk (was) jou te zien zo ver weg en
    zelfs de kippen in de hof
    Goed zo Illya
    Opa en Oma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Illya,

    Luc is nog altijd in euforie omdat jij het toch aangedurfd hebt om een ( in zijn woorden) 'pruts matchke' te gaan bekijken met toch wel professioneel commentaar. Ondertussen reactie gekregen van 'den Carry' ook over jou... hij stond toch even met zijn mond vol tanden rond jouw prestatie! Dus... go for it... geen gedoe... direct op niveau! En toch ondertussen... heb soms wel even medelij met onze kennis als 'gewone landbewoner!!!'
    By the way.... Ik geniet van jouw schrijfstijl! Gr Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Illya, ik heb er op dit moment nog geen flauw gedacht van hoe het zit met je beleving aldaar, één ding is zeker, wij amuseren ons hier te pletter! Het is lang geleden dat ik nog zo graag gelezen heb. Moest ik niet beter weten, ik zou zeggen dat je autojournalist moet worden, ware het niet dat een middellang verblijf in een Zuid-Amerikaans land je perceptie over auto's zou kunnen wijzigen.

    Wie schrijft die blijft! We volgen je op de voet. Hopelijk heb je naast al je schrijfwerk ook nog tijd om gewoon op een vuile plastic stoel in het portaal naar de voorbijschuifelende menigte te kijken!

    En weed op straat...? Ik was niet op de hoogte dat je de trends uit Oosterzele ging meenemen naar het buitenland?

    Ik kijk al uit naar het volgende blogdingske. En vergeet niet te kijken, voelen, proeven en luisteren!

    groetses,

    Groentel Bicky

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Etienne Verpraet13 oktober 2011 om 18:44

    Goed gedaan Illya!

    Meemee en Peepee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een dikke knuffel van

    Meemee Olsene

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ay dios mío!

    Een niveau hoger? Dat ligt weer volledig in de lijn van de verwachtingen, maar desalniettemin: muchas felicidades con tu promoción! Hopelijk wordt het nu allemaal wat boeiender daar. Hou ons op de hoogte hé!

    Elyn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Etienne Verpraet18 oktober 2011 om 16:55

    Dag Illya,
    Eindelijk ben ik er terug in geslaagd om uw « costaricaanse esbattementen » te volgen en een beetje van commentaar te voorzien op uw schitterende blog.
    Ondertussen worden wij volledig meegezogen in de mysterieuze Midden-Amerikaanse sfeer die toch voor ons een totaal onbekende materie is. Wat ons daarbij zeer opvallend overkomt is uw verrassende vorm van persoonlijke waarneming, zowel geschreven als op beeld. Een nieuwe vorm van “beschouwende intellectuele journalistiek” heeft het levenslicht gezien, een fenomeen dat ik wil betitelen als “LYRISCH REALISTISCH”, misschien de allernieuwste literaire strekking van de 21ste eeuw!
    Doe zo verder, Costa Rica en omstreken liggen aan uw voeten. Het ga je verder nog heel goed en “tot blog”.
    Een dikke knuffel van Meemee en een stevige schouderklop van Peepee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze opmerking is schromelijk te laat. Maar toch, veel plezier in Costa Rica!
    Groeten, P. Anoniem.

    BeantwoordenVerwijderen