maandag 17 oktober 2011

Wat fottots...

Hallo ingewijde tot het de wondere wereld van het computergebruik!

Een vroegtijdige update, niet omdat er gebeurtenissen zich hebben voorgedaan die ik waardig acht met de wereld te delen (ja, ik val in herhaling), maar omdat ik energie, gewonnen uit het mij verschafte voedsel, heb geïnvesteerd in het op beeldmateriaal vastleggen van mijn huidige leefomgeving in de hoop dat de hier niet aanwezigen zich ondanks mijn beperkte fotografische talent een beeld kunnen vormen van die leefomgeving.


 Een nietsvermoedende iguana (indien ik de soort mis heb, gelieve mij te verbeteren). Er lopen, of eerder kruipen, er zo twee rond op school. De apen, gecko's en anderssoortige reptielen heb ik nog niet deftig kunnen fotograferen.

Een voetbalmatch op het alternatieve veld van Santa Rosa tussen een handvol dorpelingen. Ik denk dat ik deze al eens vernoemd heb, maar indien ik dat niet gedaan heb:
Deze match is niet met de 'professionele' ploeg van SR. Deze ploegen bestonden uit Juan, Carlos en Pedro van 'over 't straat'.
De auto's in de verte staan op de hoofdstraat hieronder. De linkse boom is waar de EF-bus ons elke weekdag ophaalt.

De majestueuze hoofdstraat van SR, na een onweertje. 'Mijn' huis is rechts aan de aardeplek. 
Diezelfde hoofdstraat, naar de andere kant kijkend. Als je goed kijkt, zie je dat de weg lichter grijs wordt, daar begint de verharde weg naar Tamarindo.

 Een zijstraat


De reeds vermelde spaghetti van elektrische kabels.

Jaja, voor je het weet wordt dit het nieuwe Monte Carlo!

 Een van de vele palmbomen, compleet met kokosnoten.

En om af te sluiten, nog een zeer onprofessionele video van het huis

 

5 opmerkingen:

  1. Wat een peperkoeken huisje met al die kleurtjes! Nu nog graag een reportageke over de familia Lopez & Co en ook 'n impressie cfr school, zee, zand en zo mogelijks ander markant... Por supuesto, si usted quiere...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al deze beelden doen me zooo terugdenken aan onze fantastische reis naar Cuba! De kakelende kippen en kraaiende hanen die op het filmpje te horen zijn, de palmbomen, de tropische plensbuitjes, de onverharde wegen, enz doen me wegdromen... En ik maak onmiddellijk een freudiaanse vrije associatie naar het liedje van Veldhuis en Kemper: Ik wou dat ik jou was...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Buenos nootjes,
    Vergeef me mijn Spaans, ik prefereer het Spartaans!
    Wat een opportuniteit is me dat jonge man. Weg van de rok en de broek, je gat kunnen ontbloten te midden van (ge)lijken en wellicht ook minder (ge)lijken.
    Het begin van je intellectuele schrijfsels klinkt echt als ('n vanoudse b)log, je kritisch - sarcastisch - amusant geestvernuft maakt dat je in een 'mum' van tijd aan mij verschijnt.
    Het wordt ook wat geestiger onderweg (meer van dat!). Foto's van pleintjes, huisjes, verharde wegen, ok. Maar ik wil ook wel wat niet - propere zaken lezen: over geintjes, muisjes en harde...:) Vergeet niet dat naast het surfen ik ook wel het slurfen kan smurfen! Als narcistische variant op het liedje: Ik wou soms dat jij (beetje) mij was, zodat ook ik beetje meer daar was. Maar het komt, het komt, ik voel het...
    Je gaat daar heel wat kennis vergaren, misschien wel de beste tijd in jaren, hopelijk het leven iets anders te ervaren. Vergeet de boeken niet af en toe te 'hoek'en en in alle wonderen des tijds en plaats met plezier op te gaan.
    Wij genieten alvast samen met je mee!
    Have fun
    xxx
    Stev(i)e & Fabienne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op de foto hebben we de natuur in Costa
    Rica al voor een deeltje kunnen bewonderen ;zelfs een palmboom
    Is daar nog ander exotisch fruit zoals
    bananen of mango's of papajas ?
    Geniet maar van al dat lekkers.....
    Veel liefs van Opa en Oma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Etienne Verpraet26 oktober 2011 om 12:03

    Voetbal, carnaval, autoracen, lekker eten en drinken, breinmassage en rusten. Wat kan een vacantie-student in het buitenland zich nog beter voorstellen?
    Nu ja, alle gekheid op een boompje, het is steeds met zeer veel aandacht dat wij uw belevenissen volgen.
    Na 1 maand blijft uw lichamelijke en geestelijke gezondheidstoestand getuigen van een optimale conditie, wat ons enorm veel deugd doet. Grootouders zijn meestal zeer gevoelig en kwetsbaar als het gaat om hun lieve kleinkinderen.

    Veel optimistische groeten van
    Meemee en Peepee

    BeantwoordenVerwijderen