zaterdag 15 oktober 2011

!Opgelet! Extreem grote hoeveelheid auto-gerelateerde inhoud

Hallo intelligente levensvorm*

Nog eens blogberichtje, niet omdat er deze week zoveel memorabele zaken zijn gebeurd, maar eerder om een signaal te geven dat ik nog zelfstandig op deze aardkloot rondloop, want eigenlijk is er deze week geen zak gebeurd.

Welja, enkele kleine zakjes misschien…

Laat ik beginnen met wat nieuws dat op het eerste gezicht weinig betrekking heeft op mij. Bij nader inzien heeft het dat op het tweede zicht ook niet, maar ik vind toch dat het geweten moet zijn: er zijn foto’s vrijgegeven van de nieuwe BMW 3-serie! Persoonlijk vind ik de voorkant niet bijster geslaagd, maar daar zullen de meesten van jullie waarschijnlijk bitter weinig boodschap aan hebben. Ik snij dus maar een ander onderwerp aan.

De lessen kabbelen lekker voort, dus daar ga ik eveneens niet te veel woorden aan vuilmaken.

Vandaag (vrijdag) was de situatie op school interessant: er waren misschien in totaal 10 mensen aanwezig; de rest waren allemaal naar het carnaval inLimón, aan de andere kant van Costa Rica, een fijne 8 uur rijden. Ik ben niet meegegaan, maar dat vindt waarschijnlijk niemand verwonderlijk…  Om daar te geraken kon je ofwel een beroep doen op het veel te dure EF, ofwel er op eigen houtje zien te geraken. Een hoop mensen hebben het laatste gedaan. Één groepje is wel het vermelden waard. Ze hebben een auto gehuurd; probleem is dat ze met drie chauffeurs zijn, waarvan 2 Amerikanen en één Canadees. De auto die ze gehuurd hebben heeft echter een manuele versnellingsbak en het is geweten dat manuele versnellingsbakken en Amerikanen niet samengaan. Enkel de Canadees kan met een manuele vb. rijden. Ik voorspel dus problemen.

In mijn vorige blog sprak ik over mijn carspotting-deficiëntie; wel, ik heb het plezier gehad van nog eens in een auto te zitten. Eerder deze week nam mijn roommate²* mij eens mee voor een gemotoriseerde voortbeweging door Tamarindo met de auto³* die een mede-studente mag gebruiken van haar gastfamilie. Het doel van deze verplaatsing is weinig relevant en zal ik u besparen, tenzij daar in hoge mate uitdrukkelijke vraag naar is.

Verder heb ik eigenlijk niets te melden, buiten dat deze week exceptioneel koud en nat was (voor CR). Perfect voor mij dus!

Ik sluit dus af. Op naar de volgende week!



*Ik ga er van uit dat pantoffeldiertjes, amoeben en gelijksoortige organismen weinig verloren hebben aan mijn blog.

²*Ik heb gemerkt dat er vraag is naar opheldering van de identiteit van deze eerder met het adjectief “mysterieus” omschreven persoon. Dit verzoek zal ik bij deze inwilligen. Zijn naam is Jonas, hij is een Duitstalige Zwitser, maar is half Braziliaans. Hij heeft een leeftijd van rond de 24 jaar. Het is de moeite te vermelden dat we aparte kamers hebben, een onverhoopte luxe die ons technisch gezien geen roommates maakt. Ik vermoed dat dit summiere profiel de nood naar informatie niet helemaal verzadigt, maar meer ben ik niet van plan te verwoorden... Helaas.

³*De auto in kwestie was een Hyundai Galloper, geen droomwagen, maar zeer geschikt voor het Costa Ricaanse wegennet.

2 opmerkingen:

  1. Hola Illya ! Qué tal ?
    Momenteel ben ik diegene die je schrijfsels tot zich neemt, tenminste als ik ingelogd geraak ! Geen evidentie voor een PC-nerd als ik !
    Desalniettemin volg ik je blog al een aantal weken.
    Na meer dan 10.000 woorden over je experiënties als Costa Rica Guy - of moet ik zeggen Costa Rica Hombre - zit jij in mijn hart gebakken.
    Die lieve, rare, onzekere, toegewijde en gekke Illya. Jij bent intussen een onvergetelijk personage in mijn dagdagelijkse literatuur (en het is de enige die ik tot mij neem op dit moment). Zelden zijn de zieleroerselen van een jongeman zo indringend en overtuigend en tot op de vierkante millimeter beschreven. Met of zonder passende titel, ik geniet ten volle van je schrijfkunst ! Doe zo verder ...
    Saludos cordiales, Steven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I disagree!

    de voorkant van de nieuwe 3 is als een costaricaanse schone die na een paar mojito's en een jaar zonder sex diep in je ogen kijkt, licht voorover leunend waardoor je een voldoende glimps van de gebruinde boezem opvangt! De achterkant daarentegen lijkt op de 1, 5, 6, 7, 9 en 12-reeks... De M5 zal soelaas moeten brengen...

    Geniet nog van de plensbui. Een tahiti-douche in de regen, zoals in de reclame!

    Senor an3ske

    BeantwoordenVerwijderen