zaterdag 22 oktober 2011

Mijn haat voor titels is nog steeds niet weggeëbd

Hallo levend wezen*,

Laat ik beginnen met een opmerking. In mijn voorbije blogs heb ik reeds vermeld dat het soms een hele opgave is markante gebeurtenissen uit mijn geheugen op te diepen en deze vervolgens in aangename bewoordingen om te zetten ter uwer tijdverdrijf. De zich aan razendsnel tempo voortplantende hoenderen in de ‘tuin’ konden voorspellen dat de initiële influx van lezenswaardige blogberichten een kort leven beschoren was, maar mijn standaard van een of twee blogs per week zal ik misschien ook niet kunnen blijven handhaven. Ik zal echter mijn best doen om dit wél te realiseren.

Ik ga er zelfs twee opmerkingen van maken. Ik apprecieer het enorm dat de comments lustig binnenstromen, maar ik zou graag een oproep doen wat betreft deze comments: “Gelieve leesbaarheid te laten primeren over de drang om er een creatieve schrijfopdracht van te maken”.  Ik heb er immers al een aantal gelezen die ik met mijn beperkte breinfunctie niet geheel bevatte.

Dit gezegd zijnde, keer ik terug naar conventionele bloginhoud.

Begin deze week is iedereen gezond en wel teruggekomen van het illustere carnaval van Limón. De dagen na te terugkomst werd er naar hartenlust gefoeterd op de huurauto(‘s). Voor de geïnteresseerden: het waren toyota Yaris vierdeursen van de vorige generatie. De meningen over het carnaval zelf waren verdeeld: de ene vond het fantastisch en heeft zich te pletter geamuseerd, de andere vond het maar flauwtjes.

Mijn mening over het geserveerde voedsel fluctueert nog steeds tussen de voorheen beschreven vormen²* met helaas een overmacht van de eerste vorm.

Ander belangrijk nieuws? Euhm, neen, eigenlijk. Ik kan wel enkele zaken opsommen die men bezwaarlijk nieuws kan noemen, maar die wel de tijd die deze blog vergt om te lezen gevoelig kunnen verlengen:

·         De hoeveelheid regen die deze week is gevallen zou in België volstaan om fase 1 van het federaal rampenplan voor overstromingen (als zoiets al zou bestaan) te laten afkondigen. Als er nog meer gevallen zou zijn zou het zwembad in alle waarschijnlijkheid een stukje school blank gezet hebben.

·         Op school zijn ze begonnen met de ‘bouw’ van een nieuw afdakje om onder te zitten. Ik zal er zeker eens een foto van trekken, maar ik kan je vertellen dat het er voorlopig uitziet alsof een storm vier bomen uit de grond gerukt heeft, van hun wortels, schors en kruin ontdaan heeft en rechtopstaand in de grond achtergelaten heeft.

Dat is alles, denk ik.

Ik sluit dus af met deze geheel willekeurige foto:





*Ik ga ervan uit dat de doden en ondoden te druk bezig zijn met respectievelijk dood zijn en ontsnappen uit slechte actiefilms om mijn blog te lezen.
²*Zitten deze niet zo vers meer in het geheugen?

1.       “Dit voedsel tot mij nemen is een noodzakelijk kwaad”

2.        “Dit voedsel tot mij nemen is geen ervaring die mij nog lang zal heugen, maar ik heb weinig reden tot klagen”

3.       “Dit voedsel tot mij nemen verschaft mij de nodige voldoening”

2 opmerkingen:

  1. Dit is een berichtje voor de volgers.

    Schrijven doe je wanneer je inspiratie hebt. Inspiratie krijg je als je dingen doet of meemaakt die de moeite van het vermelden waard zijn. Als er niet veel gebeurt, heb je geen inspiratie. Punt. Einde verhaal. Waarom ik dit zeg ? Been there, done dat ( ja, ik ben dus een ervaringsdeskundige :-))) )

    Het is leuk om deze wereldreiziger te overstelpen met allerhande vragen over de couleur locale. Uiteraard is iedereen die in dit apenland achter gebleven is zeer nieuwsgierig naar " nieuwtjes " uit dit schitterend exotisch oord ( dat voor sommigen zinnenprikkelend werkt, hè Steve ? ;-) ) maar onze vriend Ilya is niet in Costa Rica om ons met zijn schrijfsels te vermaken, laat staan om lange opstellen te schrijven. Hij is daar in de eerste plaats om zich te amuseren en eigen ervaringen op te doen. Jammer voor de achterblijvers, but that's what it is :-))))

    Disfruta Ilya ! Niets moet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liselot, Wouter en Eka26 oktober 2011 om 12:43

    hey Illya,

    ik ken dat probleem van de titels, zat er zelf ook altijd mee.
    Je bent een zeer getallenteerd entertainer, zelfs het autogedoe lees ik met plezier. Geniet nog van je tijd daar, wij blijven volgen.

    BeantwoordenVerwijderen